روش‌های کاربردی برای افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت
نوشته شده توسط : مهدیه

به نظر شما چگونه می‌توانیم از اینترنت استفاده کنیم تا به درآمد بالایی دست پیدا کنیم؟ آیا می‌توانیم بدون داشتن فروشگاه فیزیکی، فروشگاهی مجازی داشته و از آن به درآمد بالا برسیم؟

این روزها تعداد کاربرانی که در اینترنت به دنبال سایت‌های فروشگاهی هستند از تعداد افرادی که در بازار راه می‌روند تا محصول مورد نظرشان را خریداری نمایند، بیشتر است و به همین دلیل است که تمامی صاحبین کسب و کارهای مختلف نسبت به تاسیس فروشگاه اینترنتی علاقه نشان داده و از طرف دیگر افرادی که تصمیم می‌گیرند تا کاری راه بیندازند، به عنوان یکی از گزینه‌ها به استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد فکر کرده و در بیشتر مواقع همین راه را انتخاب می‌کنند.

فرض کنید فردی تصمیم دارد فروشگاه لوازم آرایشی تاسیس کند. اگر بخواهد مغازه‌ای اجاره کند قطعا هزینه زیای باید پرداخت شود و در  ادامه هزینه چیدن دکوراسیون، قبض برق، آب و … همگی از هزینه‌های داشتن یک مغازه هستند. این در حالی است که با طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند تنها هزینه این طراحی و همچنین سئو آن را پرداخت کرده و با خرید اجناس باکیفیت، به راحتی به درآمد برسد.

به همین دلیل است که این روزها انتخاب خیلی از افراد داشتن شغل مجازی است. لازمه اینکه این کار به درآمد برسد این است که سایت شما در گوگل دیده شود. اگر کاربر نتواند از بین هزاران سایت موجود در اینترنت به سایت شما دسترسی داشته باشد، مانند این است که در کوچه‌ای بن بست مغازه‌ای را تاسیس کرده باشید و هیچ کسی از آن خبر نداشته باشد. لازمه این موضوع داشتن سئو مناسب است و شما با بهینه سازی سایت خود می‌توانید در نتایج گوگل به جایگاه خوبی دست پیدا کنید تا توسط کاربران دیده شوید.

اولین موضوعی که در سئو به آن دقت می‌شود، ایندکس صفحات است. اگر صفحات سایت شما ایندکس نشود و گوگل از آن مطلع نباشد طبیعتا فروشگاه شما باز هم به آخر کوچه بن بست برمی‌گردد و هیچ کاربری نخواهد داشت.

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با راه‌های افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ایندکس صفحات چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با راه‌های افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت صحبت کنیم باید در ابتدا این را توضیح دهیم که ایندکس چیست؟ زمانی که یک سایت تاسیس شده و در اینترنت منتشر می‌شود طبیعتا گوگل در ابتدا از آن خبر نداشته و از همان لحظه اولیه صفحات سایت را در نتایج نمایش نمی‌دهد.

قبل از هر چیزی ربات‌های خزنده گوگل باید وارد صفحات سایت شوند و بعد از اینکه آن را بررسی کرده و تایید نمودند، صفحه سایت ایندکس شده و اطلاعات آن در سرورهای گوگل ذخیره می‌شود تا به کاربران نمایش داده شود. به بررسی کدهای صفحات سایت توسط خزند‌های گوگل، اصطلاحا کرال گفته می‌شود. اگر سایت شما توسط این خرنده‌ها و الگوریتم‌های گوگل تایید نشود، نهایتا اندکس نیز نمی‌شود ولی این موضوع خیلی کم پیش می‌آید مگر اینکه سایت مورد نظر واقعا افتضاح بوده و هیچ قانونی را رعایت نکرده باشد.

شما باید از روش‌هایی استفاده کنید که بتوانید با سرعت صفحات خود را اندکس نمایید تا در نهایت با انجام اصول و خدمات سئو در مشهد روی آن به رتبه مناسبی دست پیدا کنید. مخصوصا این موضوع در رابطه با صفحات هدف شما اهمیت خیلی بیشتری دارد چرا که هر کاری که در حوزه سئو سایت انجام می‌دهید برای بهبود این صفحات است.

بهترین راه کارها برای افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

در ادامه شما را با این راه کارها آشنا می‌کنیم:

استفاده از نقشه سایت

شما برای اینکه ساختار سایت خود را به گوگل معرفی کنید می‌توانید از نقشه سایت استفاده کنید. نقشه سایت فایلی است با فرمت xml که در آن صفحات سایت به همراه لینک، به صورت دسته بندی شده قرار می‌گیرند تا خزنده‌های گوگل بتوانند به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و نهایتا تمامی صفحات را ایندکس کنند. با بارگذاری این فایل در سرچ کنسول می‌توانید این فرآیند را تسریع نمایید.

url inspetion toll

استفاده از بخش url inspection در سرچ کنسول

سرچ کنسول یکی از ابزارهای سئو است که کاربردهای زیادی برای تمامی افراد متخصص داشته و تمامی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد برا همه پروژه‌های سئو خود از سرچ کنسول استفاده می‌کنند. در این ابزار بخشی با نام url inspection وجود دارد که در آن می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کرده و درخواست ایندکس صفحه را برای گوگل ارسال کنید.

از این روش معمولا برای زمانی استفاده می‌شود که مقاله یا صفحه‌ای را به تازگی منتشر کردید و قصد دارید سرعت ایندکس را افزایش دهید یا صفحه مورد نظرتان را آپدیت نمودید و حالا درخواست ایندکس می‌دهید تا گوگل این آپدیت را متوجه شده و تاثیر مثبتی در سئو سایت شما بگذارد.

این را نیز باید بگوییم که شما برای استفاده از این قسمت از ابزار سرچ کنسول محدودیت دارید و با هر ایمیل می‌توانید روزانه تا 10 بار درخواست ایندکس ارسال نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: